عوامل مؤثر در روابط رژيم شاه با اسرائيل
عوامل مؤثر در روابط رژيم شاه با اسرائيل
با تأسيس دولت اسرائيل در ارديبهشت 1327، در فاصله كوتاهي پنجاه كشور جهان آن را به رسميت شناختند و اين دولت به عضويت سازمان ملل متحد درآمد. دولت وقت ايران، براي حفظ منافع اتباع ايراني در فلسطين، كه در نتيجه جنگ اعراب عليه دولت تازهتأسيس اسرائيل خسارات بسيار متحمل شده بودند، نمايندهاي به فلسطين اعزام كرد.
محمد ساعد مراغهاي، نخستوزير وقت ايران با اين بهانه كه موفقيت نمايندة ايران بدون...