اخراج دانشجویان ایرانی از فرانسه

روز ۸ دی ۱۳۶۲ جمعی از دانشجویان مسلمان و متدین ایرانی که مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، توسط پلیس فرانسه دستگیر و بدون اطلاع همسر و فرزندانشان، پس از پنج روز بازداشت به تهران انتقال داده شدند. این عده با خطدهی و همکاری افراد سازمان مجاهدین خلق مستقر در فرانسه، در ساعات شب دستگیر شده بودند. به آنان حتی در ساعات قبل از پرواز به تهران نیز اجازه ملاقات با خانوادههایشان داده نشده بود.