افشای ۴۲ سال خیانت حزب توده توسط سران این حزب

روز ۱۱ مهر ۱۳۶۲ هجده نفر از سران حزب منحله توده در یک میزگرد تلویزیونی ابعاد تازهای از خیانتهای خود به ملت ایران طی ۴۲ سال فعالیت این حزب را تشریح کردند. در این میزگرد، نورالدین کیانوری دبیر اول حزب توده اظهار داشت: «این حزب حتی پس از فاجعه ۱۷ شهریور تهران همچنان با بقای سلطنت شاه موافق بود.» وی با اشاره به اینکه حزب توده در ۱۳۲۰ در دامان شوروی شکل گرفت افزود: «غائله آذربایجان در سال 1325 خورشیدی نیز جزیی از خیانت بزرگ به ملت ما، و نتیجه فعالیت حزب ما جز یک شکست بزرگ نبود.»