استفاده عراق از مزدوران خارجی در جنگ علیه ایران

روز ۸ فروردین ۱۳۶۱ رژیم بعث رسماً به حضور سربازان خارجی در جبهههای آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد. خبرگزاری دولتی عراق در این مورد گزارش داد نیروهایی از کشورهای مصر، مراکش، تونس، سودان، سومالی، جیبوتی و اردن به منظور یاری رساندن به قوای صدام، به جبهههای جنگ علیه رزمندگان ایرانی اعزام شدهاند. این گزارش به نقل از اظهارات «طه یاسین رمضان» معاون صدام منتشر شد. یادآوری میشود در میان هزاران اسیر عراقی که در...